Liceul Teoretic „Grigore Antipa" din Botoşani este un centru de educaţie care asigură prin activitatea elevilor şi absolvenţilor şi prin informaţiile pe care le furnizează comunităţii locale, o mai bună cunoaştere a sistemelor naturale şi a importanţei legăturii dintre om şi natură.
Viziunea
Problemele societăţii moderne, provocare pentru societatea actuală, necesită, pentru a fi rezolvate, specialişti în fizică, chimie, biologie, protecţia mediului, medicină, informatică, la a căror formare contribuie şi Liceul Teoretic „Grigore Antipa” din Botoşani. Această unitate școlară pregăteşte elevii care, după absolvire, vor fi capabili să urmeze cursurile învăţământului superior sau să lucreze în domeniul studiat, furnizează informaţie ştiinţifică în domeniu şi participă la proiecte comune cu instituţiile de profil.
Deviza școlii
„Fiecare elev - un univers ce așteaptă descoperirea!"
Liceul Teoretic Grigore Antipa şi-a propus:
să-şi dezvolte propria strategie prin diagnoza şi feed-back, prin planificarea acţiunilor, prin implementare şi prin evaluare cu sens constructiv;
să asigure accesul copiilor din zonă la cele trei niveluri de învăţământ, indiferent de condiţia socială şi materială, de sex, rasă, naţionalitate, apartenentă politică sau religioasă, din perspectiva formarii abilităţilor şi competentelor pentru realizarea succesului personal şi accederea la formele superioare de învăţământ, în contextul social actual;
să formeze la elevi abilităţi de comunicare transparenta, abilităţi de lucru în echipă, necesare inserţiei în treapta superioară de educaţie şi, mai târziu, accederii la mediul profesional;
să descopere şi valorifice la maximum potenţialul intelectual şi creativ al fiecărui copil.
să creeze cadrul organizatoric şi funcţional favorabil schimbării, creşterii calităţii serviciilor educative şi a contribuţiei acestora la dezvoltarea personala a elevilor şi a comunităţii, promovării valorilor europene şi ale cetăţeniei active;
să asigure motivarea elevilor şi a cadrelor didactice;
să sprijine iniţiativele tuturor factorilor implicaţi în actul educativ;
să promoveze valoarea;
să asigure aplicarea şi respectarea prevederilor legislaţiei şcolare şi legislaţiei muncii;
să promoveze un dialog permanent, deschis şi flexibil cu partenerii sociali şi educaţionali.
să implice cadrele didactice în procesul de formare continua la disciplinele de specialitate şi în domeniul consilierii şi orientării profesionale;
să implice părinţii şi unele personalităţi din cadrul comunităţii în activităţile extracurriculare ale şcolii, în perspectiva integrării într-un spaţiu european de cultură şi civilizaţie.
să iniţieze şi să dezvolte proiecte şi parteneriate cu scoli din tara şi din Europa;